Translate

środa, 24 września 2014

Z WIZYTĄ: Skoda Muzeum




Jak zapewne wiecie z poprzedniego wpisu kilka dni temu wybrałem się do Muzeum Skody. Nie będę tu owijać w bawełnę i napiszę od razu - bardzo się nim rozczarowałem. Byłem tam kilka lat temu, jeszcze przed remontem i spodziewałem się, że z tej okazji powiększą ekspozycję, czy coś w tym stylu. Tymczasem poszli w multifunkcyjność - mamy spore forum dyskusyjne, salę koncertową itd., a muzeum wydaje się być jedynie elementem całości, a nie jego główną, zasadniczą częścią. Powierzchnia wystawowa jest z grubsza taka sama jak wcześniej, choć zastosowano "ścianę płaczu" - czyli samochody poustawiane jeden na drugim, aż pod sam sufit budynku. Wygląda to atrakcyjnie, wręcz designersko, ale ma jedną zajebiście sporą wadę - jest bez sensu! Co mi po samochodzie, który stoi jakieś 10 metrów nade mną i mogę podziwiać jedynie jego progi. I to od dołu. 
Najważniejsza wada - za mało samochodów, za mało prototypów, za mało wrażeń. Przecież nie jest tak, że Škoda produkowała 10 samochodów na krzyż, ta marka ma bardzo długą i bogatą tradycję - mogli by się tym pochwalić, a nie kisić za ścianą w magazynie tyle fajnych samochodów. Niestety muszę to napisać - nie polecam wycieczki do Mladá Boleslav. Równie dobrze można sobie obejrzeć zdjęcia.

Z tego ujęcia jestem dumny jak paw
Skoda SuperSport (Typ 966) z 1950 roku
Wzmiankowana "Ściana Płaczu"

Przepiękna 1000MB (Typ 990) z 1966 roku
2 rok produkcji tego modelu
Skoda 1100 OHC (Typ 968) z 1958 roku
Skoda Spider B5 (Typ 728 S) z 1973 roku
Skoda Superb 4000 (Typ 919) z 1940 roku
8 cylindrowa Skoda - to już raczej nie wróci


Skoda Superb 3000 OHV (Typ 924) z 1939 roku

Na pierwszym planie 130 LR
Nawet późne 742 zaczyna wyglądać interesująco
A tu ciekawe zdjęcie - Baldwin i Baldwinka uchwycone razem. Kolejność chyba dobra:)
Skoda Popular 995 (Typ 937) z 1939 roku
Widać

Laurin&Klement 110 z 1927 roku
Ta mi się podobała. Zostawić jak jest i wozić się z mocno zapuszczonym ZZ-Topem
Skoda 422 Cabriolet z 1931 roku



Smakowe detale wczesnej MB-tki

Octavia (Typ 985) z 1960 roku
W budyniu dobrze wyglądają tylko Merole

Zaczęli my Felicją, to i skończymy Felicją
Ja też odwracam się zadem do włodarzy tego miejsca


Patrzyłem na ostatnie posty i jakoś tak mi wyszło, że ostatnie materiały były tylko, lub głównie o Skodach i pewnie już wam się to trochę nudzi (no może poza jednym czytelnikiem;). W takim razie zapowiadam zmianę tematu.


12 komentarzy:

  1. Ach och, podzielam wszystkie wnioski autora bloga, a od Baldwinki nie mogłem się odkleić ... a muzeum jednoznacznie rozczarowuje, to muzeum dla laików, dla włascicieli nowego rapida żeby się przespacerowac i nie kombinować ... nie wnikać w skody historię za zbytnio ... wszak w VAG to nie Skoda jest na 1 miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Ojcem w całej rozciągłości. Chyba Volkswagen maczał w tym swoje teutońskie paluchy. Dobrze, że mój jest jeszcze z odległej galaktyki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba jednak dwóm czytelnikom się to nie nudzi ;p
    A tak btw. to miesiąc temu specjalnie pojechałem z Wołowa do MB. I... też wielkie rozczarowanie, ale jednak cieszyłem się że widziałem Fabie WRC. Widzę że już zmienili kolejnośc ,,na ścianie płaczu" bo inne modele byly na dole z tego co widzę (zdjęcie mogę podesłać :D ). Ale jest jedna sprawa którą spierdzieliliśmy - ja i Ty Qropatwo - przed przyjazdem do muzeum należy zadzwonić i umówić się wcześniej na zwiedzanie tzw. ,,depozytu". Ja nie wiedziałem i widziałem tylko to co jest na zdjęciach. A w cene biletu wliczone jest wejście do depozytu gdzie stoją feraty i inne prototypy i może je oglądać - ale trzeba wcześniej się umówić -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze wiedziec w takm razie:) Zatem dam im jeszcze jedną szansę i pojadę kiedyś na umówione zwiedzanie zasobów magazynowych.

      Usuń
  4. http://www.mb-net.cz/v-nedeli-28-zari-bude-opet-svatovaclavska-jizda-historickych-vozidel/d-32695
    w niedziele odbędzie się zlot strych samochodów a do tego w innej części miasta będzie wystawa starych traktorów połączona z przejazdem przez miasto . muzeum Skody przed remontem wyglądało lepiej

    OdpowiedzUsuń
  5. 1. nie wiem co odwala (znowu) Google, ale u mnie nie wyświetla się nowy post Szrociakowy, ręcznie znalazłem.
    2. Faktycznie jak to wszystko...szkoda, widać lepkie łapki VAG-a. Oczywiście...
    3. ...jakbym wiedział, to bym z Wami pojechał! :-)
    4. 1000MB i Felicia że aż palce lizać!
    5. co do L&K 110 to się nie zgodzę - po odpaleniu ZZ Top "tak jak jest" by się po prostu rozleciała ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. U znajomych wszystko śmiga.
      3. No co Ty, szkoda drogi ze Szczecina. No chyba, że oglądalibyśmy też zasoby depozytowe Skody, wtedy tak. Za jakiś czas planuję wycieczkę do Tatry, bo też dosyć blisko z Wrocławia.
      5. Masz rację:D

      PS. Byłem dzisiaj pod wskazanym adresem, zaraz wyślę ci maila.

      Usuń
    2. 1. U mnie nawet na bocznym pasku nie widać tego posta
      3. dlatego ten ':-)'. Ale kto wie, czy się nie wybierzemy po "ten" adres a wtedy...
      W każdym razie:
      Widziałem, przekazałem, dziękuję!

      Usuń
  6. Tak samo bez sensu jest go rozwiązane w muzeum transportu w Lucernie, z tą różnicą, ze tam na ścianie płaczu wisi borgward isabella...

    Co do Skody - nie, późne 742 nie wygląda dobrze. Po prostu nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te późne tez nigdy mi się nie podobały, ale czas płynie i zaczynają coś w sobie mieć. Zwłaszcza, że już niemal zniknęły z naszych dróg.

      Usuń
  7. Piękne modele. Mój ojciec miał taka 8 cylindrowkę, dbrze zachowaną. Jedyne co musiał zmienić to opony sobie z feuvert ściągnął bo jak kupował to auto to sie ledwo trzymały w całości a tak ogryginał, nawet silnik wciąż prażył.

    OdpowiedzUsuń