Jak zapewne wiecie z poprzedniego wpisu
kilka dni temu wybrałem się do Muzeum Skody. Nie będę tu owijać w bawełnę i napiszę od razu - bardzo się nim rozczarowałem. Byłem tam kilka lat temu, jeszcze przed remontem i spodziewałem się, że z tej okazji powiększą ekspozycję, czy coś w tym stylu. Tymczasem poszli w multifunkcyjność - mamy spore forum dyskusyjne, salę koncertową itd., a muzeum wydaje się być jedynie elementem całości, a nie jego główną, zasadniczą częścią. Powierzchnia wystawowa jest z grubsza taka sama jak wcześniej, choć zastosowano "ścianę płaczu" - czyli samochody poustawiane jeden na drugim, aż pod sam sufit budynku. Wygląda to atrakcyjnie, wręcz designersko, ale ma jedną zajebiście sporą wadę - jest bez sensu! Co mi po samochodzie, który stoi jakieś 10 metrów nade mną i mogę podziwiać jedynie jego progi. I to od dołu.
Najważniejsza wada - za mało samochodów, za mało prototypów, za mało wrażeń. Przecież nie jest tak, że Škoda produkowała 10 samochodów na krzyż, ta marka ma bardzo długą i bogatą tradycję - mogli by się tym pochwalić, a nie kisić za ścianą w magazynie tyle fajnych samochodów. Niestety muszę to napisać - nie polecam wycieczki do Mladá Boleslav. Równie dobrze można sobie obejrzeć zdjęcia.
|
Z tego ujęcia jestem dumny jak paw |
|
Skoda SuperSport (Typ 966) z 1950 roku |
|
Wzmiankowana "Ściana Płaczu" |
|
Przepiękna 1000MB (Typ 990) z 1966 roku |
|
2 rok produkcji tego modelu |
|
Skoda 1100 OHC (Typ 968) z 1958 roku |
|
Skoda Spider B5 (Typ 728 S) z 1973 roku |
|
Skoda Superb 4000 (Typ 919) z 1940 roku |
|
8 cylindrowa Skoda - to już raczej nie wróci |
|
Skoda Superb 3000 OHV (Typ 924) z 1939 roku |
|
Na pierwszym planie 130 LR |
|
Nawet późne 742 zaczyna wyglądać interesująco |
|
A tu ciekawe zdjęcie - Baldwin i Baldwinka uchwycone razem. Kolejność chyba dobra:) |
|
Skoda Popular 995 (Typ 937) z 1939 roku |
|
Widać |
|
Laurin&Klement 110 z 1927 roku |
|
Ta mi się podobała. Zostawić jak jest i wozić się z mocno zapuszczonym ZZ-Topem |
|
Skoda 422 Cabriolet z 1931 roku |
|
Smakowe detale wczesnej MB-tki |
|
Octavia (Typ 985) z 1960 roku |
|
W budyniu dobrze wyglądają tylko Merole |
|
Zaczęli my Felicją, to i skończymy Felicją |
|
Ja też odwracam się zadem do włodarzy tego miejsca |
Patrzyłem na ostatnie posty i jakoś
tak mi wyszło, że ostatnie materiały były tylko, lub głównie o Skodach i pewnie już wam się to
trochę nudzi (no może poza jednym czytelnikiem;). W takim razie zapowiadam zmianę tematu.
Ach och, podzielam wszystkie wnioski autora bloga, a od Baldwinki nie mogłem się odkleić ... a muzeum jednoznacznie rozczarowuje, to muzeum dla laików, dla włascicieli nowego rapida żeby się przespacerowac i nie kombinować ... nie wnikać w skody historię za zbytnio ... wszak w VAG to nie Skoda jest na 1 miejscu.
OdpowiedzUsuńZgadzam się z Ojcem w całej rozciągłości. Chyba Volkswagen maczał w tym swoje teutońskie paluchy. Dobrze, że mój jest jeszcze z odległej galaktyki :-)
OdpowiedzUsuńChyba jednak dwóm czytelnikom się to nie nudzi ;p
OdpowiedzUsuńA tak btw. to miesiąc temu specjalnie pojechałem z Wołowa do MB. I... też wielkie rozczarowanie, ale jednak cieszyłem się że widziałem Fabie WRC. Widzę że już zmienili kolejnośc ,,na ścianie płaczu" bo inne modele byly na dole z tego co widzę (zdjęcie mogę podesłać :D ). Ale jest jedna sprawa którą spierdzieliliśmy - ja i Ty Qropatwo - przed przyjazdem do muzeum należy zadzwonić i umówić się wcześniej na zwiedzanie tzw. ,,depozytu". Ja nie wiedziałem i widziałem tylko to co jest na zdjęciach. A w cene biletu wliczone jest wejście do depozytu gdzie stoją feraty i inne prototypy i może je oglądać - ale trzeba wcześniej się umówić -.-
To dobrze wiedziec w takm razie:) Zatem dam im jeszcze jedną szansę i pojadę kiedyś na umówione zwiedzanie zasobów magazynowych.
Usuńhttp://www.mb-net.cz/v-nedeli-28-zari-bude-opet-svatovaclavska-jizda-historickych-vozidel/d-32695
OdpowiedzUsuńw niedziele odbędzie się zlot strych samochodów a do tego w innej części miasta będzie wystawa starych traktorów połączona z przejazdem przez miasto . muzeum Skody przed remontem wyglądało lepiej
1. nie wiem co odwala (znowu) Google, ale u mnie nie wyświetla się nowy post Szrociakowy, ręcznie znalazłem.
OdpowiedzUsuń2. Faktycznie jak to wszystko...szkoda, widać lepkie łapki VAG-a. Oczywiście...
3. ...jakbym wiedział, to bym z Wami pojechał! :-)
4. 1000MB i Felicia że aż palce lizać!
5. co do L&K 110 to się nie zgodzę - po odpaleniu ZZ Top "tak jak jest" by się po prostu rozleciała ;-)
1. U znajomych wszystko śmiga.
Usuń3. No co Ty, szkoda drogi ze Szczecina. No chyba, że oglądalibyśmy też zasoby depozytowe Skody, wtedy tak. Za jakiś czas planuję wycieczkę do Tatry, bo też dosyć blisko z Wrocławia.
5. Masz rację:D
PS. Byłem dzisiaj pod wskazanym adresem, zaraz wyślę ci maila.
1. U mnie nawet na bocznym pasku nie widać tego posta
Usuń3. dlatego ten ':-)'. Ale kto wie, czy się nie wybierzemy po "ten" adres a wtedy...
W każdym razie:
Widziałem, przekazałem, dziękuję!
Tak samo bez sensu jest go rozwiązane w muzeum transportu w Lucernie, z tą różnicą, ze tam na ścianie płaczu wisi borgward isabella...
OdpowiedzUsuńCo do Skody - nie, późne 742 nie wygląda dobrze. Po prostu nie.
Te późne tez nigdy mi się nie podobały, ale czas płynie i zaczynają coś w sobie mieć. Zwłaszcza, że już niemal zniknęły z naszych dróg.
UsuńPiękne modele. Mój ojciec miał taka 8 cylindrowkę, dbrze zachowaną. Jedyne co musiał zmienić to opony sobie z feuvert ściągnął bo jak kupował to auto to sie ledwo trzymały w całości a tak ogryginał, nawet silnik wciąż prażył.
OdpowiedzUsuńAle jaki to był model?
Usuń