Witam. Ostatnio dostałem zdjęcia bardzo ciekawego
szrociaka. Tomek wyszperał na szrocie w Rumunii naszą Warszawę. Jak widać to jakaś ciekawsza wersja, ale raczej nie oryginalny furgon, bo te miały inną tylną klapę, a do tego były dosyć rzadkie. Obstawiam na przebudowanego wczesnego pick-upa, na co wskazywałby też emblemat na błotniku z oznaczeniem "200 P". We wnętrzu widzimy z kolei oznaczenie "204", ale ono jest raczej dołożone w późniejszym czasie. Podejrzewam, że jest to raczej rzeźba i chyba trudno będzie teraz dociec co było jej bazą. Tak, czy siak wygląda wspaniale. Przy okazji chciałbym oczywiście podziękować Tomkowi za podzielenie się ze szrociakami tym odkryciem. Jeśli Wy znajdziecie coś równie ciekawego np. podczas jakiś wakacyjnych wyjazdów to podsyłajcie to bez wahania.
To jest furgon pocztowy. Powstalo podobno okolo 50 egzemplarzy. Powstawaly okolo 1960-1962 roku. Mialy przerozne uklady okien z tylu. Generalnie oparte byly na modelu 201 (1957), a kombi ani sedana wowczas jeszcze nie bylo.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi Ci o Warszawę Furgon (M20F-201F) motaną od 1960 roku to wyglądała ona trochę inaczej - posiadała inny układ okien, całkowicie inną tylną klapę - tu mamy drzwi otwierne na bok, a nie tak jak w Furgonie góra - dół. Wewnętrzna szyba z osłonami też wskazuje na pick-upa. Generalnie to trudno powiedzieć, czy jest to coś zmotane w FSO, czy jakaś rzeźba z Rumunii. Na początku podobne furgony powstawały w FSO w zasadzie rzemieśliczo i różniły się od siebie w jakimś tam stopniu, ale nigdy nie widziałem Warszawy z klapą otwieraną na bok, co wskazywałoby jednak na jakąś przebudowę.
UsuńCzy jest na szprzedaż?
OdpowiedzUsuńPrawdopodobnie tak - Tomek ma mi dać znać.
UsuńIle taki samochód może być warty ?
UsuńRaczej niewiele.
UsuńWarszawa 4Runner
OdpowiedzUsuńEee
OdpowiedzUsuńTylko małe sprostowanie . Ten furgon jest z Bułgarii a nie z Rumuni bo sam go przywoziłem . Za miesiąc bedzie stał w muzeum FSO na Żeraniu .
OdpowiedzUsuńO - dzięki za sprostowanie. I dobrze wiedzieć, że wróciła do Polski :)
Usuń