Witam.
Podejrzewam, że nie wszyscy pamiętają, że Karmann oprócz znanego dosyć
powszechnie Typu 14 produkował również tzw. "dużego Karmanna", czyli
Typ 34. Nazwy są może dosyć mało finezyjne, ale przynajmniej dają nam
informację na jakim podwoziu powstało dane auto - i odpowiednio "1"
na początku nazwy typu mówi nam, że bazą było podwozie Typ 1 (czyli Garbus), a
"3", że auto powstało na bazie Typu 3. Wracając jednak do Karmanna
Typ 34 - występował on zasadniczo tylko jako coupe. Zrobiono jeszcze około 12
sztuk wersji bez dachu, ale ostatecznie nie weszła ona do produkcji. Ale - było
jeszcze jedno nadwozie, o czym już mało kto wie - fastback/hatchback, powstałe
w zaledwie jednym egzemplarzu. Co najlepsze - dokładnie to unikatowe auto
mogliśmy podziwiać podczas tegorocznego MotoClassic Wrocław dzięki uprzejmości
macierzystego muzeum VW! W moich oczach Typ 34 był jednym z 3 najciekawszych
samochodów podczas całej imprezy. Stąd też zasłużył na osobny wpis, a nawet
materiał wideło, który znajdziecie na końcu wpisu.
Prototyp
pochodzący z 1965 roku posiadał pod klapą silnik o pojemności 1584 ccm i wbrew
temu co mogliśmy dowiedzieć się z informacji miał na pokładzie skrzynię
automatyczną, a nie manualną.
O
ile standardowy Typ 34 Coupe jest w moich oczach dosyć pokraczny to nadwozie
Fastbacka jest już bardzo przyjemne dla oka i trochę przypomina Fiata Dino.
Nawet ten - nazwijmy to - oryginalny z wyglądu przód w tym wypadku znakomicie
pasuje do samochodu.
Na
koniec jeszcze króciutki materiał wideło:
a jakie były dwa pozostałe najciekawsze auta?
OdpowiedzUsuńTo już wkrótce:)
Usuń