Translate

czwartek, 21 kwietnia 2016

PRAWDZIWA PATYNA: Fiat 238 E



Witam. Już nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz pokazałem coś w ramach "Prawdziwej Patyny". Niemniej jest teraz ku temu znakomita okazja. Niedawno bowiem przy okazji sprzedaży Mietka trafiłem na Fiata 238, który jak przyznacie jest dosyć rzadkim widokiem na naszej ziemi.

Jeździłem z kupującym po warsztatach szukając kogoś kto przyjmie nas od ręki i pozwoli spojrzeć na auto od spodu. Tym też sposobem trafiłem na to auto - jest schowane na tyłach warsztatów samochodowych i pewnie dlatego nigdy wcześniej go nie widziałem. Busik był produkowany przez Fiata w latach 1967 - 1983 i bazował na podwoziu Autobianchi Primula.


Przy okazji pragnę zwrócić uwagę na "wspaniałe" malowanie okolicznych bloków - naprawdę nie widać, że to wielka płyta, a tylko zespół wąskich, wysokich i kolorowych budyneczków

Dosyć konkretne wżery











11 komentarzy:

  1. Bardziej prawdziwa rdza niż patyna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja takiego w Polsce nigdy nie widziałem, ciekawe jak i kiedy tu trafił. Wydaje mi się że był również produkowany na licencji przez Zastavę.
    "Lordessex"

    OdpowiedzUsuń
  3. stary dobry znaczek Fabrica Italiana Automobile Torino był o wiele lepszy niż to czerwone gówno w kwadratowym kole które serwuje dziś fiat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popatrz sobie tutaj na historię znaczka fiata, a potem pogadamy, który to jest ten "stary dobry":
      http://e-alw.com/varia/fiat-historia.pdf

      Usuń
  4. "do poprawek blacharsko-lakierniczych" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. W zeszłym roku spotkałem takiego w Warszawie zaparkowanego na jednym z parkingów, ale jego stan nie był specjalnie lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  6. W Bielsku Białej jeździ taki biały w igła stanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem skąd on się tu wziął...ale jest mój :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to skąd - wpadłem na niego i zrobiłem mu zdjęcia:) Jakie masz wobec niego plany?

      Usuń