Translate

piątek, 21 listopada 2014

Z WIZYTĄ: Autoszrot w szwedzkim Bastnäs cz.1



Witam. Dawno już nie pisałem, ale dziś mam dla Was godną rekompensatę. Powszechnie mówi się, że dla niektórych chwil warto żyć. Parafrazując to zdanie - warto tworzyć szrociaki dla niektórych materiałów. Właśnie dziś mam dla Was taki materiał. Powiem więcej - nigdy nie było tu jeszcze tak przeokrutnie tłustych rzeczy. Nie widziałem ich nawet w polskich internetach.
Otóż jakiś czas temu obczaiłem, że w Szwecji znajduje się nie lada gratka dla miłośników zabytkowego złomu spokojnie wrastającego sobie w las. Co najciekawsze nie znajdzie się tam samochodów młodszych niż z około 1975 roku - czyli sam tłuszcz.
Kiedy wracałem z Norwegii nie mogłem sobie pozwolić, żeby tam nie zajechać, choćby na chwilę. Odnalezienie tego miejsca nie jest łatwe, gdyż leży to dokładnie pośrodku niczego, blisko granicy norwesko-szwedzkiej. Zdjęć mam coś około tysiąca, wiec będę je tu stopniowo prezentować. Zapraszam na wycieczkę wgłąb rdzawego jądra ciemności ukrytego w szwedzkich lasach:

Uff - udało się trafić. Przez jakieś 40 minut jechałem taką wąską gruntowa drogą i nie byłem pewny czy jadę tam, gdzie trzeba
Tu opisano zasady, jakich trzeba się trzymać na miejscu - niektóre teksty są naprawdę oryginalne















Niektóre auta są tak zarośnięte, że kompletnie nie ma do nich dostępu




































Na razie tyle, reszta wkrótce.

Albo nawet już teraz:

 [link do cz.2]
 [link do cz.3]
 [link do cz.4]
 [link do cz.5]
 [link do cz.6]


24 komentarze:

  1. ten Saab 92 jest fantastyczny - wygląda jak muchomor wśród trawy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypadałoby te fotki wysłać na jakiś konkurs fotograficzny. Drzewo w aucie miażdży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w zanadrzu jeszcze lepsze wykonane aparatem analogowym.

      Usuń
    2. Zdecydowanie drzewo w środku to jest to, nie ujmując reszcie która też jest super

      Usuń
  3. Achaaa, to tu ma swój matecznik legendarny Koneser. Ładne ma tam rodzynki np. Tjorven Kalmar - ależbym go robił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A były aż dwie sztuki, obie żółte.

      Usuń
    2. Pięknie, w końcu coś miłego dla oka!
      Już miałem się skarżyć, że ino szfajcary i szfajcary!

      Usuń
    3. Tak - muszę przyznać, że ostatnio trochę obniżyłem loty, ale mam swoje powody - a raczej powodziankę:)

      Usuń
  4. Ale to na serio teren prywatny czy właściciel zmarł cz co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z tym, co piszą na tablicy to jest to niby teren prywatny, ale możesz tam sobie chodzić i robić foty. Właściciel żyje i chętnie przyjmuje banknoty za części.

      Usuń
  5. Bosz...jak smutno i demokratycznie - brakuje tylko coś z tzw. demokracji ludowej. Ciekawe co to to żółte pocztowe...
    O! znaki wodne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. True - KDLów tam mało, co nie znaczy, że ich nie będzie. W następnym odcinku znajdzie się m.in. 1000MB, które jest tak zgniłe, że ja - były Skodziarz z ledwością ją rozpoznałem.
      Żółte, to Tjorven Kalmar.

      Usuń
  6. Grubość. I odezwa do zwiedzających - przepiękna. Żodyn nie usłyszy jak krzyczysz.

    ŻODYN.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczycie później - tam naprawdę były takie miejsca, które napawały grozą.

      Usuń
    2. A którąś z tych zapowiedzianych w odezwie pułapek udało się zobaczyć/uruchomić? :)

      Usuń
    3. Wiem, że to bardzo nie w stylu naszych rodaków, ale nie próbowałem włamywać się do tych magazynów z częściami;)

      Usuń
  7. Ale domek fajny ;)

    sassin

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne,wprost przepiękne.Więcej takich,więęęęceeeeejjjjjj.Pozdrawiam Indust

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę że prestiżowy konkurs Złompress Photo 2014 wygrałeś z palcem w...kolektorze. Zwłaszcza w kategorii 'fotografia przyrodnicza' :) Polska z tą kolekcją w Grodzisku to się może przy tym schować. W tym domu mieszka właściciel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale poczekaj na resztę:)
      Nie - to jest totalne zadupie, wszystko jest opuszczone. Jedyne osoby, jakie można tam spotkać to tacy jak ja:)

      Usuń