Translate

sobota, 1 czerwca 2013

Z WIZYTĄ: Powozownia Pana Petra


Już niedługo zapowiadany miks z Czech, a na razie jako przedsmak wrzucam kawałeczek z uzbieranych materiałów, za to baaaardzo smakowity. Otóż wracając sobie z Noveho Jičína, redaktor Koza jakimś przypadkiem przyuważył kątem oka (zaraz, zaraz kozy zdaje się mają oczy po bokach głowy – w takim razie to by wszystko wyjaśniało) naprawdę dobre żelazo. Było to właśnie takie coś, co widzimy poniżej, czyli Škoda Felicia:


Felicia kojarzy się wszystkim raczej z jej współczesnym niezbyt atrakcyjnym wcieleniem (widocznym zresztą na drugim planie) ale to co widzimy na pierwszym planie to wspaniały kabriolet (typ 994) produkowany od 1959 do 1964 na bazie Skody Octavii i wychodzi na to, że jeden z zaledwie 3 kabrioletów produkowanych w swoich czasach w krajach socjalistycznych. Natychmiast wyskoczyłem z naszego bolidu, by przyjrzeć się bliżej czerwonej Skodovce, tym bardziej, że w pobliżu stacjonował właściciel auta.

Pan Petr okazał się być bardzo miłym człowiekiem. Szybko znaleźliśmy wspólny język, choć niestety nie udało się go przekonać na wystąpienie w Wywiadzie ze Złombiakiem (zapewnienia, że to nadzwyczaj poczytne i opiniotwórcze medium w Polsce nie zdały się na wiele). Ale trudno było się tym martwić, gdyż okazało się, że z pozoru skromna szopka Pana Petra kryła skarby - 3 inne vozidla, a do tego nie byle jakie bo same GAD DEMYT TAAATRYYYY!!!! 


W tym momencie jedyne słowa jakie mogłem z siebie wydusić to jedno pytanie: Czy mogę...



Nie czekająć na odpowiedź właściciela, rzuciłem się do organoleptycznego badania tego czarnego czechosłowackiego smoka. Pod maską, a raczej klapą krył się poważny zawodnik - 2,4 litrowe, chłodzone powietrzem V8. Pomimo, że jestem fanem zabytkowej motoryzacji naszych południowych sąsiadów to jakoś nigdy nie przyglądałem się bliżej Tatrze 603 – na żywo robi piorunujące wrażenie. Właściciel po wielu próbach w końcu odkleił mnie od niej i pokazał jej następczynię – Tatrę 613 stojącą z boku, a także dalszego przodka czyli Tatrę 57 w trakcie remontu. Skromna liczba zdjęć jest naturalnie wynikiem szoku.



4 komentarze:

  1. ja w kwestii technicznej, jak można zapisać się do subskrypcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dzisiaj można już normalnie subskrybować szrociaki:)

      Usuń
  2. Spróbuj kliknąć na dole strony:
    Subskrybuj: Posty (Atom)
    Powinno być ok.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ srogość. Biere wszystkie.

    OdpowiedzUsuń