Translate

wtorek, 17 lipca 2018

PRAWDZIWY SZWAJCAR: Peugeot 205 Gentry


Witam. Podczas przechadzki wśród (głównie) polskich i niemieckich samochodów w Oławie rzuciło mi się w oczy to niepozorne dla laika 205 - posiadało nietypowy kolor nadwozia, felgi, no i w generalnie coś mi w nim nie grało, więc moja uwaga została szybko kupiona. Okazało się, że to mega rarytaśna wersja 205-tki nazywana "Gentry", czyli najbardziej luksusowe wydanie tego modelu Peugeota produkowane w latach 1991-1993. Od właściciela - Pana Mariusza -  dowiedziałem się, że to prawdopodobnie jedyna sztuka w Polsce w tym kolorze i - z tego co dobrze pamiętam - jedna z zaledwie kilkuset na świecie. Charakteryzuje się lekko odprężonym silnikiem pochodzącym z 205 GTI, limitowanym kolorem nadwozia (Aztec Gold) i wnętrzem jakiego próżno szukać w zwykłych 205-tkach. Znajdziemy tam kubełki obszyte skórą, szyby w prądzie, klimę, leniucha, a wszystko skąpane w przyjemnym beżowym kolorze. Słyszałem i czytałem, że wybierając opcjonalną klimatyzację niejako automatycznie ogołacaliśmy auto ze... wspomagania kierownicy z powody braku miejsca pod maską, ale najprawdopodobniej nie jest to prawdą. Znane są egzemplarze Gentry z z tymi dwiema opcjami jednocześnie (choć jest ich mało), ale chyba decydującym jest fakt, że w GTI takie połączenie było jak najbardziej możliwe.



Tak, czy siak w tak lekkim aucie brak wspomagania nie jest jednak żadnym problemem - a może wręcz zaletą. Jeździłem np. Hondą Civic IV generacji i kierownicą operuje się tam z łatwością, a do tego daje ona znacznie lepsze wyczucie drogi, niż układ kierowniczy ze wspomaganiem.

Auto jest w przezajebistym stanie i widać, że włożono w nie masę czasu i miłości.








1 komentarz:

  1. Z ciekawych wersji P205 to jest absolutny top
    http://www.205gti1fm.co.uk/index.php

    OdpowiedzUsuń