Witam. Dziś na szrociakach przeniesiemy się do Brukseli i zanurzymy
w świecie takich marek jak FN, Hurtu, Sizaire-Nadin, Delage, Voisin, Hermes, czy Rochet-Schneider. Przyznam, że materiały do tego wpisu kisiłem na dysku od dobrych
kilku miesięcy - niemniej ukisiły się na tyle dobrze, że w końcu nadają się do spożycia. Osobiście nie miałem okazji być w tym wspaniałym miejscu (fenomenalny budynek skrywający kolekcję), ale zrobił
to za nas pewien stały czytelnik szrociaków. W związku z tym musicie mi pozwolić na dosyć oszczędne opisy do zdjęć - trudno napisać coś konkretnego o poniższych samochodach, skoro, w dużej części, nie widziało się ich nigdy na oczy - a trzeba wiedzieć, że w brukselskim
muzeum nie znajdziecie zbyt wielu samochodów popularnych. Do tego większość zbiorów to rzadkie samochody przedwojenne i powojenne do maksymalnie lat 70. ubiegłego wieku (może z małymi wyjątkami). Sporo tam pojazdów rodzimej, belgijskiej produkcji jak np. samochody marki FN (Fabrique Nationale de Herstal) znanej głownie z produkcji broni palnej. Historia tego muzeum jest dosyć
ciekawa - założył je Ghislain Mahy, który któregoś dnia stwierdził, że będzie zbierać
stare samochody (a było to w latach kiedy takie hobby było czymś dziwnym dla
społeczeństwa). Robił to na tyle skutecznie, że dziś cała kolekcja liczy około
1000 samochodów, z czego mniej, więcej 230 znajdziecie w Autoworld. Zaczynamy - po dużej selekcji zostało
"tylko" 81 zdjęć:
|
Do odwiedzin muzeum zapraszał Mustang Fastback reklamujący 50-lecie modelu |
|
Austin Swallow |
|
Przyznam, że nazwa jest dosyć... ciekawa |
|
Dixi |
|
To coś ze Stanów |
|
Messerschmitt KR-200 |
|
Pożarnicza Minerva |
|
|
Sunbeam Alpine z 1954 roku |
|
Alfa-Romeo 2500 Będzie Supersport Jak Odpali z 1948 roku |
|
Elektryczny Peugeot VLV z 1941 roku |
|
FN Tricar |
|
Wanderer W3 |
|
FN 1300 Sport z 1925 roku |
|
Coś + 4CV |
|
Lambo Espada |
|
"Kanadyjska" Alfa-Romeo |
|
XK120 |
|
"Brown Bugatti" |
|
To Bugatti model 57 z unikalną karoserią zaprojektowaną w 1954 roku przez artystę Jacque Browna - stąd nazwa. Ponoć pod spodem nie ma już oryginalnego podwozia - w zamian wjechało coś od VW |
|
Abarth GT 750 Zagato z 1957 roku |
|
A110-tka z 1971 roku |
|
Hudson Italia! |
|
Cudowne AMC AMX/3 z 1971. Zmontowano zaledwie 6 egzemplarzy, a ostatnio jeden z nich był na sprzedaż w USA |
|
Tej cudownej sylwetki nie da się pomylić z niczym innym - Maserati A6G.
W tle Ferrari
Boano 250 GT z 1957 roku
|
|
Bizzarini AMX/3 Spyder w 1971 roku |
|
Porsche 935/5 Vasek z 1977 roku
|
|
Lancia Fulvia HF 1600 z 1969 roku
|
|
GTA |
|
AMC Pacer |
|
Turbo 2 - tłusta ewolucja 5-tki |
|
Fajniutka Celica I generacji |
|
Ależ to jest pięknie koślawe auto |
|
To - rzecz jasna - Matra 530LX |
|
Honda S800 sprowadzona pewnie ze Stanów - widać po tych strasznych obrysówkach |
|
Jak na złość - bo wbrew wstępniakowi - widzimy mały dział aut popularnych |
|
Kolejny miły akcent z Europy Wschodniej - Skod Felicia |
|
Mazda 121 |
|
Omega z 1929 roku |
|
To prawdopodobnie Bugatti Typ 44 z 1927 roku |
|
"Sportowy" Ford T |
|
Ravel z 1925 roku |
|
4CV |
|
O - jest i coś z naszych okolic Tatra 600 Tatraplan |
|
Standard Vanguard |
|
Specjalność zakładu - belgijska marka Minerva (1902-1938) |
Podziękowania dla Jakuba za udostępnienie zdjęć do relacji.
Jaskółka ;-D
OdpowiedzUsuńCzy błąd z Mazdą 121 był zamierzony? :-P
OdpowiedzUsuń"Lordessex"
Jasne:)
UsuńTak myślałem :-P. A wozy strażackie Minerva to chyba w Polsce nawet występowały przed wojną. Mam zdjęcie jednego ze zlotu w Sochaczewie.
OdpowiedzUsuń"Lordessex"
naprawdę super muzeum z super autami - a naprzeciwko tego budynku jest muzeum lotnictwa - tez fajne eksponaty. Także warto zobaczyć a do Brukseli latają tanie linie więc warto się wybrać.
OdpowiedzUsuńJest o tym w najnowszym Classicauto również ;-)
OdpowiedzUsuń