Translate

sobota, 21 maja 2016

Z WIZYTĄ: RetroMOTO w Obornikach Śląskich - 21.05.2016




Witam. Dziś w Obornikach Sląskich odbywała się IV Wystawa Zabytkowych Pojazdów RetroMOTO. Pogoda była fajna, więc postanowiłem przejechać się te 25 km, żeby zobaczyć jakieś stare żelastwa. Nie spodziewałem się zbytnich fajerwerków, ale na szczęście okazało się być inaczej. Liczba samochodów była konkretna, a ich jakość wykraczała poza 3 Małe i 2 Duże Fiaty na krzyż. Pojawiła się ponadnormatywna ilość samochód francuskich. Były chyba ze trzy Kaczki, aż 7 sztuk Renault 4, prześliczny Peugeot 204 i bardzo fajny 604. Walory zlotu, oprócz tych czysto estetycznych były również edukacyjne - wcześniej nie wiedziałem o istnieniu fabrycznych Trabantów w grzechotniku - a faktycznie były takowe. Zdjęć jest sporo - starałem ograniczyć się tylko do 50, ale nic z tego nie wyszło. 

Mój ulubieniec - pięknie zeszczurzony wczesny Fiat 125p
Tym, którzy popędzą jęczeć, że tak nie można powiem tylko, że został uratowany ze złomu - ma nawet zastępczą tabliczkę znamionową. Konsumpcja oleju - litr na 100 km:D
Zakątek Cytrynowy

Bardzo schludnie odrestaurowany Peugeot 604 GTI



Wzmiankowany Trabant w gnoju. Silnik z Polo - konsumpcja jakieś 4,5 l./100 km

Będzie jeszcze jedna






T1 z.... Kuwejtu



Świetna stylizacja Skodovki


Tu stylizacja już jakoś tak mniej przypadła mi do gustu
No a tu to już wypadła poza skalę. Ale nie Yugo Skalę;)

Zakochałem się - ten kolor, ten stan, to koło, ta przyczepka...

I jeszcze to wnętrze
Bardzo ładnie zachowany/odrestaurowany 125p w kombiaku - rzadkosć
Wózek na pierwszym planie też fajny i retro
Kolejny fajny szczur



Nigdy nie siedziałem w Skodzie 706 RTO

Było też trochę fajnych jednośladów
Przepiękna Wołowina

I jeszcze to wnętrze

Ale i tak najładniejsza fura zlotu mogła być tylko jedna
Prześliczny Peugeot 204 z pierwszego roku produkcji, czyli z 1965
Jakiś dziwny ten Maluch








Nie mogło zabraknąć Królowej
Obśliniłem się obficie i pomimo braku środków na następna auto pogadałem z właścicielem na temat ewentualnej odsprzedaży
Ogór to zdecydowanie fajne żelazo











7 komentarzy:

  1. Nie znasz litości, dopiero co jedna impreza i wpis, dziś kolejna. I nawet nie wiem która z fur powyżej robi największe wrażenie - czy zestaw R4, czy 604, 204, czy ta 850, której dobrego zdjęcia zdecydowanie brakuje, czy T1 z Kuwejtu ("Trzeba mieć fantazję!"), czy ten Triumph, Alfa, czy...uf!
    Caprice jest fantastyczny, ale ma idiotycznie pomalowane felgi i cholera - gdzie nim się zmieścić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko Boska! Dostałem orgazmu na widok Wołowiny :-P. Francuzy też wymiatają. Peugeota 604 ani 204 w Polsce jeszcze nie widziałem, czemu już Francuzi nie produkują takich, ja się pytam??!!!
    "Lordessex"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 700/900 nie są dla mnie jakieś super estetyczne, ale TEN egzemplarzy był absolutnie cudowny.

      Usuń
  3. Pierwsze miejsce 204. Drugie miejsce 604 GTI. Trzecie miejsce Volviak ze świetnym wnętrzem. Nagrodę pocieszenia otrzymuje Firebird.
    Werdykt wydano.
    Poproszę wszystkie na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi właśnie się zajebiście podobają te modele, szczególnie ta wzorowa wręcz kanciastość 740/760 :-D, no i potrafią mieć ciekawą kolorystykę wnętrza jak wiśniowy czy niebieski.
    "Lordessex"

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne fury, szczególnie te "zeszczurzone", poprostu miodzio a i pogoda dopisała jak widać, piękny materiał nic tylko podziwiać te prześliczne żelaza. Ogór wypas nie przypominam sobie abym widział takie cuś na własne patrzały, Królowa trzyma linie i jest tylko jedna, Bis jak to bis- bierz i spadaj... generalnie nie lubie francuskiego złomu ale ok każdy ma swój smak, jak dla mnie najładniejszą furą zlotu niech będzie któryś z fiacików stawiam na tego 125 zeszczórzeńca albo kombiacza te maluszki są ok groszkowy nawet nawet ale te boczki w dzwiach mogli dać w innym odcieniu groszka i byłby smaczek większy, tymniemniej SZACUN za prace dla "renowatorów" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonały blog to jest kwestia wielu ważnych czynników. A tutaj widzę profesjonalne podejście do spraw.

    OdpowiedzUsuń