Translate

czwartek, 11 września 2014

Z WIZYTĄ: U Pana Mirka



Witam. Od razu sprostuję, że nie chodzi o sławnego Mirka-handlarza z Polski, a o Pana Mirka ze Słowacji, do którego pojechaliśmy z Kozą po samochód. Abstrahując już od tego po co pojechaliśmy, to na miejscu okazało się, że Pan Mirek i jego rodzina są wielbicielami Skody, i to takimi konkretnymi. Zaczniemy jednak od kilku zdjęć z podróży. Słowacja to piękny kraj, prawie w całości górzysty, więc widoki w trakcie jazdy są naprawdę wspaniałe.

Może po tych zdjęciach tego nie widać, ale wierzcie mi, że widoki są wygrubaszone

A propos wygrubaszenia - Grubas, jak zwykle, dowiózł nas na miejsce bez żadnych problemów


Na miejscu powitała nas blado-żółta Skoda Garde z 1984 roku i jej koleżanka blado-zielona Skoda 120 z 1988 roku - obie stojące na widoku. 



W trakcie rozmowy okazało się, że właściciele posiadłości posiadają jeszcze 2, dosyć głęboko zabunkrowane, Skody Rapid.



Kiedy myślałem, że to już wszystko zaprowadzili nas do garażu z przodu, gdzie stała sobie IDEALNA Skoda Octavia z 1963 roku (z tego co pamiętam).



Okazało się, że to jeszcze nie wszystko – powiedzieli, że posiadają jeszcze jedną, dwudrzwiową Skodę. Zgadywałem, że chodzi o 110R, ale wyszło na to, że to coś jeszcze rzadszego i tłustszego - Skoda 1100MBX z 1969 roku w trakcie pieczołowitego remontu. Wtedy już wymiękłem, bo nie często trafia się na takie auto. Hale produkcyjne opuściły zaledwie 1107 egzemplarze. Nawiasem mówiąc jest to dokładna pojemność silnika tego samochodu wyrażona w centymetrach sześciennych:)

Po remoncie będzie warta około 15.000 Euro. Podłoga i progi wzmocnione


W ogóle Słowacy to bardzo fajny naród i nie piszę tego na podstawie jednej wizyty. Przyjechaliśmy z daleka, więc niejako oczywistym było dla nich ugościć nas obiadem, ciastem, rogalikami, czy herbatą. Muszę przyznać, że w przypadku Czechów taka gościnność jest już rzadkością. Chyba tylko raz spotkałem się z takim przyjęciem - u starszej, samotnej Czeszki, która bardzo cieszyła się z naszego przyjazdu.
Wracając do fur - złomniki, czy szrociaki wszelakie są u nich na totalnym wyginięciu. Widziałem może ze 3-4 Skody 742. Skandal!!!



16 komentarzy:

  1. Nawet nie wiem jak skomentować....wiadomo przez kogo ;-)
    Ależbym kruzowal taką Octawią!

    OdpowiedzUsuń
  2. tymczasem w polsce - ratujcie ją ... za 500 zł do negocjacji ...

    http://otomoto.pl/skoda-favorit-C34456181.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Demyt - na końcu świata to jest. Generalnie gdyby była +/- 100 km od Wrocławia to bym ją sam kupił jako zimowoza. A wycieczek po 500 km mam na razie dość.

      Usuń
  3. Nie no, gość ma praktycznie cały przegląd najciekawszych aut w powojennej historii Skody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z powodzeniem mógłby zrobić kolekcję wszystkich powojennych modeli 2/3 drzwiowych Skody. Garde kupili za 400 Euro prze szrotem od gościa, który chciał ją zezłomować.

      Usuń
    2. 400 euro, to i tak dużo jak przed złomem, a tak w ogóle to jak Słowacy oceniają u siebie wprowadzenie waluty eurosojuza ?

      Usuń
    3. na dolnym śląsku na olexie też masz dużo favo ... moze nie tak tani i nie fajnie ale cos za cos ... aha a w mielcu straszy ...

      Usuń
    4. Niezbyt dobrze. Przed wprowadzeniem euro był to dosyć ubogi kraj (świadczy o tym choćby najniższy w Europie poziom urbanizacji), a wprowadzenie euro tylko to wzmocniło. Wracając widziałem sporo miejscowości o dosyć przygnębiającym wyglądzie.

      Usuń
  4. na zimowoza to felicja sie nada ale czy zime przezyje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A kupiłeś co chciałeś kupić?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie MBX i Garde. Trafienie na najstarszą odmianę 743 to już niełatwe jest.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekamy więc na ujawnienie czym jest tajemniczy zakup...
    A kolekcja niczego sobie ale podejmowałbym chyba tylko Garde. Reszta jakoś mi nie leży

    OdpowiedzUsuń
  8. Mały edit - Garde kosztowała zaledwie 40 Euro, a nie 400. Na złomie dawali mu 17,50. Właściciel do mnie napisał:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pierwszy rzut oka myślałem, że tablice są chełmskie

    OdpowiedzUsuń