Translate

środa, 9 sierpnia 2017

PRAWDZIWY SZWAJCAR: Audi 100 Coupe


Witam. Wielkimi krokami zbliża się nam kolejna edycja MotoClassic Wrocław, a ja nie rozliczyłem się jeszcze z zeszłorocznych materiałów - został mi jeszcze ten jeden. Już rok temu zapowiadałem, że co ciekawsze kąski zaprezentuję osobno i właśnie takie coś mam dla Was dziś. Auto, o którym mowa, to w mojej opinii najpiękniejsze produkcyjne Audi - model 100 Coupe S (C1) z 1976 roku. Pierwszy raz widziałem to auto na żywo właśnie podczas ubiegłego MotoClassic i byłem pod wielkim wrażeniem jego stylistyki. Osobom, którym Audi A7 wydaje się dziwaczne polecam przyjrzeć się obu autom - styliści A7-ki ewidentnie zerkali na linie tego, nieco już zapomnianego, "poprzednika". Ujmuję to w cudzysłowie gdyż auto, które widzimy jest prawdziwym coupe, a A7 jest czymś co ludzie chcieliby widzieć jak coupe, tymczasem to zwykły liftback. Pod maską tej konkretnej 100-tki znajdował się największy dostępny wówczas silnik 1.9 oddychający przez 2 gaźniki Solexa generujący całkiem konkretne 115 KM. Wyprodukowano trochę ponad 30.000 sztuk tego ślicznego auta.







A jak ktoś napali się na to auto to jest teraz jedno do wyrwania - i to z Polski LINK


1 komentarz:

  1. Setka w kupecie jest piękna. Dla mnie to taki trochę europejski muscle car. Podoba mi się ten ścięty tył rodem z Astona Martina. Audi A7 też jest ładne.

    OdpowiedzUsuń