Translate

środa, 13 stycznia 2016

PRAWDZIWA PATYNA: Nysa 501 1965




Witam. Często bywa tak, że najsmakowitsze kąski (czy też te najrdzawsze) z ogłoszeń zostawiam sobie na później, żeby pokazać je osobno, a nie w postaci zwykłego linku na FB. Zazwyczaj zapisuje to gdzieś tam i po jakimś czasie przypadkowo znajduję na kompie foldery o dziwnych nazwach, ale z ciekawą zawartością. Wczoraj wieczorem trafiłem na taką oto Nyskę. Ogłoszenie było z przełomu listopada i grudnia. Cenę ustalono na 8600 złociszy polskich, ale auto prawdopodobnie nie znalazło żadnego chętnego. Albo też nie znalazło żadnego chętnego poprzez allegro;) Ale to nieistotne - grunt, że możemy sobie podziwiać naprawdę przepięknie spatynowaną Nysę z dosyć wczesnego okresu produkcji. Nie jest to co prawda seria N, ale również 501-tki to kompletna prehistoria i bardzo rzadki widok w ogłoszeniach.

Mech jak szpachla - wygładza kształt karoserii
Pajęczyny jako uszczelki



Przepięknie zabunkrowana. Te wredne Niemce nie zobaczo jej z góry
Jest jeszcze jedna!



8 komentarzy:

  1. Aż trudno w to uwierzyć, że się jeszcze uchowała. Warto byłoby się pokusić o jej renowację - co do łatwych zadań by nie należało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet te nowsze Nysy jak 521 i 522 już coraz trudniej trafić. A ta "skorupa" to się nadaje to jakiejkolwiek renowacji jeszcze??
    "Lordessex"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taka jedna firma w Polsce, która specjalizuje się we renowacji takich Nys, mają trochę oryginalnych blach, sporo dorabiają sami, więc myślę, że z tą też daliby radę.

      Usuń
  3. Fajne w tego typu furach jest to jak one obrastają innymi rzeczami na podwórku jak na przedostatnim zdjęciu. W sensie że ktoś sobie stawia furę a potem a to coś o nią oprze a to coś położy i tak się tworzy konstrukcja w tym stylu. Albo np taka jak przy tej Skodzie, nota bene z Wroc:
    http://3.bp.blogspot.com/-GKIbI8Twe0A/VDApaTVoMgI/AAAAAAAAJ9A/YERXE42nAmo/s1600/DSC_3747.JPG)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację ale w przedstawionym zdjęciu to chyba wyprowadzka, remont ewentualnie eksmisja.
    Co za burdel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd. Stała tak latami. Zniknęła w 2014 bodajże. Burdel pozostał.

      Usuń
  5. jestem bardzo ciekawy czy ktokolwiek cos takiego wogole kupuje, szczegolnie za tak chore pieniadze, zeby to chociaz jeszcze ladne bylo, a to nawet odrestaurowane jest strasznie szpetne (ta 521 to chociaz ma ladna mordke) no ale o gustach sie nie dyskutuje ponoc :)

    to ja musial bym zdjecia w stodole Wam porobic jak Cinquecento "zarasta" gratami po bokach i na dachu a obok Tico sie koneseruje bo jest jak nowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam bardzo lubię te wczesne Nyski z wyglądu.

      Usuń