Translate

poniedziałek, 17 lutego 2014

PRAWDZIWA PATYNA: Triumph Herald 13/60 kabriolet



Witajcie. Wczoraj jedynym autem w "Odgadnij Zgnilucha" na którego nie znalazł się mocny był Triumph TR3A "Mulsanne", a więc dzisiaj też będzie o Triumphie - ale innym niż tamten.
Otóż było sobie takie auto jak Triumph Herald produkowany w latach 1959–1971. Klasa dzisiejszych kompaktów, napęd na tył, rama. Samochód był dosyć ładny gdyż jego nadwozie zaprojektował sam Giovanni Michelotti, odpowiedzialny zresztą za sporą część gamy modelowej Triumpha z tamtych lat. Samochód był pewnym sukcesem bo natrzaskali tego ponad pól miliona, a montowali m.in w Indiach, Australii, Nowej Zelandii a nawet Peru. Produkowali go w aż 5 wersjach nadwoziowych, takich jak: 
  • 4-drzwiowy sedan
  • 2-drzwiowe coupe
  • 3-drzwiowy van
  • 3-drzwiowe kombi
  • 2-drzwiowy kabriolet
Dziś chciałbym Wam pokazać reprezentanta tej ostatniej kategorii pochodzącego z ostatniej serii produkcyjnej charakteryzującej się wspaniałym bad lookiem, którego udało mi się spotkać jakiś czas temu.

Kilka dni temu widziałem kolejnego - też bez dachu


Takiego Heralda możecie znać z jednego z odcinków TG, gdzie James May przerobił go na żaglówkę
Auto ma masę smakowitych detali - ale bez przesady

Jest ewidentnie wkurzony

Oznaczenie mówi nam, że mamy do czynienia z wersją z silnikiem o pojemności około 1300 i mocy około 60 KM.

7 komentarzy:

  1. Ależ on jest zły! Ależ on jest wściekły! Ależ on jest...śliczny. Chociaż bardziej podoba mi się w vanie:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Triumph_Herald_1360_Estate_1970.jpg

    OdpowiedzUsuń
  2. Pastelowe kolory i ładna linia - u nas model zupełnie nieznany, fajnie że eksplorujesz tamtejsze uliczki i podwórka.
    Podobny przód miała Simca 1301.

    OdpowiedzUsuń
  3. Eee tam, u nas tunerzy założyliby bad-looka nawet do tego fabrycznego bad-looka. Taki badbad-look

    OdpowiedzUsuń
  4. A pytanie zasadnicze w kontekście nieznajomości modelu (albo nawet i marki) w Polsce sprowadza się do tego, czy był produkowany z kierownicą po kontynentalnej stronie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne:
      http://www.carandclassic.co.uk/car/C472026

      Usuń
  5. Ale jest piękny. Oczywiście bez tej szmaty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze mi się podobały. I ramie są. I to idiotyczne tylne zawieszenie. Jeździłbym.

    OdpowiedzUsuń