Translate

czwartek, 28 maja 2020

PRAWDZIWA PATYNA: 1960 Mercedes-Benz W189 Adenauer



Witam. W relacji z marcowego Oldtimera celowo nie pokazałem w mojej opinii najciekawszego auta wystawy - Mercedesa W189, powszechnie zwanego Adenauerem. Moim zdaniem to ciekawe auto i to z dwóch względów. Pierwszy to rzecz jasna wyjątkowość i klasa tego modelu - wyprodukowano ich naprawdę niewiele, bo nieco ponad 3000 sztuk. Pod maską znajdował się praktycznie ten sam silnik, co w legendarnym Mercedesie 300 SL, a w swoich czasach Adenauer był czymś bardziej na poziomie dzisiejszego Maybacha niż odpowiednikiem klasy S. Drugi powód, dla mnie jako admina szrociaków równie istotny, to stan tego egzemplarza, który był przecudownie spatynowany, by nie rzec przecudownie wpier.....

Widoczny egzemplarz z 1960 roku to przedstawiciel ostatniej serii produkcyjnej, czyli jest to model 300 d (nie mylić z kopciuchem).








6 komentarzy:

  1. Ciekawe czy to ten, co był u mnie parę lat temu? Chyba nie, tamten był biały

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mnie interesuje budżet i samozaparcie kupującego, że takiego kapcia bierze! To jak budowa auta od zera, a może i gorzej bo trzeba zrobić tak jak było, nawet jak było np gównianio :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Auto ma duszę. Bardzo mi się podoba i ma super potencjał.

    OdpowiedzUsuń
  4. To dopiero szrot :D ale auto same w sobie klasyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry content na tej stronie! KAŻDE auto ma duszę;)

    OdpowiedzUsuń