
Witam. Dziś na szrociakach przeniesiemy się do Brukseli i zanurzymy
w świecie takich marek jak FN, Hurtu, Sizaire-Nadin, Delage, Voisin, Hermes, czy Rochet-Schneider. Przyznam, że materiały do tego wpisu kisiłem na dysku od dobrych
kilku miesięcy - niemniej ukisiły się na tyle dobrze, że w końcu nadają się do spożycia. Osobiście nie miałem okazji być w tym wspaniałym miejscu (fenomenalny budynek skrywający kolekcję), ale zrobił
to za nas pewien stały czytelnik szrociaków. W związku z tym musicie mi pozwolić na dosyć oszczędne opisy do zdjęć - trudno napisać coś konkretnego o poniższych samochodach, skoro, w dużej części, nie widziało się ich nigdy na oczy - a trzeba wiedzieć, że w brukselskim
muzeum nie znajdziecie zbyt wielu samochodów popularnych. Do tego większość zbiorów to rzadkie samochody przedwojenne i powojenne do maksymalnie lat 70. ubiegłego wieku (może z małymi wyjątkami). Sporo tam pojazdów rodzimej, belgijskiej produkcji jak np. samochody marki FN (Fabrique Nationale de Herstal) znanej głownie z produkcji broni palnej. Historia tego muzeum jest dosyć
ciekawa - założył je Ghislain Mahy, który któregoś dnia stwierdził, że będzie zbierać
stare samochody (a było to w latach kiedy takie hobby było czymś dziwnym dla
społeczeństwa). Robił to na tyle skutecznie, że dziś cała kolekcja liczy około
1000 samochodów, z czego mniej, więcej 230 znajdziecie w Autoworld. Zaczynamy - po dużej selekcji zostało
"tylko" 81 zdjęć:
 |
| Do odwiedzin muzeum zapraszał Mustang Fastback reklamujący 50-lecie modelu |
 |
| Austin Swallow |
 |
| Przyznam, że nazwa jest dosyć... ciekawa |
 |
| Dixi |
 |
| To coś ze Stanów |
 |
| Messerschmitt KR-200 |
 |
| Pożarnicza Minerva |
|
 |
| Sunbeam Alpine z 1954 roku |
 |
| Alfa-Romeo 2500 Będzie Supersport Jak Odpali z 1948 roku |
 |
| Elektryczny Peugeot VLV z 1941 roku |
 |
| FN Tricar |
 |
| Wanderer W3 |
 |
| FN 1300 Sport z 1925 roku |
 |
| Coś + 4CV |
 |
| Lambo Espada |
 |
| "Kanadyjska" Alfa-Romeo |
 |
| XK120 |
 |
| "Brown Bugatti" |
 |
| To Bugatti model 57 z unikalną karoserią zaprojektowaną w 1954 roku przez artystę Jacque Browna - stąd nazwa. Ponoć pod spodem nie ma już oryginalnego podwozia - w zamian wjechało coś od VW |
 |
| Abarth GT 750 Zagato z 1957 roku |
 |
| A110-tka z 1971 roku |
 |
| Hudson Italia! |
 |
| Cudowne AMC AMX/3 z 1971. Zmontowano zaledwie 6 egzemplarzy, a ostatnio jeden z nich był na sprzedaż w USA |
 |
|
Tej cudownej sylwetki nie da się pomylić z niczym innym - Maserati A6G.
W tle Ferrari
Boano 250 GT z 1957 roku
|
 |
| Bizzarini AMX/3 Spyder w 1971 roku |
 |
Porsche 935/5 Vasek z 1977 roku
|
 |
Lancia Fulvia HF 1600 z 1969 roku
|
 |
| GTA |
 |
| AMC Pacer |
 |
| Turbo 2 - tłusta ewolucja 5-tki |
 |
| Fajniutka Celica I generacji |
 |
| Ależ to jest pięknie koślawe auto |
 |
| To - rzecz jasna - Matra 530LX |
 |
| Honda S800 sprowadzona pewnie ze Stanów - widać po tych strasznych obrysówkach |
 |
| Jak na złość - bo wbrew wstępniakowi - widzimy mały dział aut popularnych |
 |
| Kolejny miły akcent z Europy Wschodniej - Skod Felicia |
 |
| Mazda 121 |
 |
| Omega z 1929 roku |
 |
| To prawdopodobnie Bugatti Typ 44 z 1927 roku |
 |
| "Sportowy" Ford T |
 |
| Ravel z 1925 roku |
 |
| 4CV |
 |
| O - jest i coś z naszych okolic Tatra 600 Tatraplan |
 |
| Standard Vanguard |
 |
| Specjalność zakładu - belgijska marka Minerva (1902-1938) |
Podziękowania dla Jakuba za udostępnienie zdjęć do relacji.
Jaskółka ;-D
OdpowiedzUsuńCzy błąd z Mazdą 121 był zamierzony? :-P
OdpowiedzUsuń"Lordessex"
Jasne:)
UsuńTak myślałem :-P. A wozy strażackie Minerva to chyba w Polsce nawet występowały przed wojną. Mam zdjęcie jednego ze zlotu w Sochaczewie.
OdpowiedzUsuń"Lordessex"
naprawdę super muzeum z super autami - a naprzeciwko tego budynku jest muzeum lotnictwa - tez fajne eksponaty. Także warto zobaczyć a do Brukseli latają tanie linie więc warto się wybrać.
OdpowiedzUsuńJest o tym w najnowszym Classicauto również ;-)
OdpowiedzUsuń