Wczoraj wróciłem z Czech,
a tak głównie to właśnie z Pardubic. Nie byłbym sobą gdybym przy tej okazji nie zwiózł ze sobą
tony zdjęć jakiś staroci. Po raz kolejny przekonałem się, że tylnosilnikowe Skody
są niestety w zdecydowanym odwrocie, a rolę starej brzydkiej i taniej Skody przejmuje Favorit.
Kiedyś miejsce Favority zajmie pewnie np. Octavia i wtedy nawet 105-tka na plastikowym zderzaku będzie czymś rzadkim. Dlatego tym bardziej starałem się ustrzelić jakieś 105-tki, 120-tki, czy 130-tki. Zaczynamy więc od mocnego uderzenia po gałach klasycznymi Skodilakami:
 |
To specjalnie dla Ciebie o. Baldwinie |
 |
Czeskie białe blachy, to jak nasze czarne |
 |
Kolejny Rapid w zestawie z XMem |
 |
Pełen wypas |
 |
Prestiżowe kołpaki od Skody 110R Coupe |
 |
Jakoś dziwnie dużo było tych czerwonych 105tek |
 |
Dorodne pomidory wyrosły wyrosły w tym ogródku (2 x Skoda 100) |
 |
Żeby nie było, że same Skody. Ten stary Trampek 601 był naprawdę ładny |
 |
I jak pięknie spatynowane blachy |
 |
Jedziemy, rzucamy mięsiwem, że ktoś z przodu strasznie zamula, patrzymy i nagle wszystko jasne |
 |
Dobre znalezisko: CRX I generacji. Nigdy nie widziałem takiego na własne oczy w Polsce |
 |
Kolejne fajne znalezisko: Suzuki Super Carry, z fajnym bagażnikiem dachowym |
 |
Panom lakiernikom brakło taśmy maskującej |
 |
Komunikację zbiorową w Pardubicach oparto o trolejbusy. Są właściwie bezgłośne, więc trzeba na nie uważać |
 |
Ta Łada 2101 była naprawdę porządnie zajechana, ale o dziwo miała aktualne badania techniczne, więc zapewne była sprawna |
 |
Zapraweczka i jeździmy dalej |
 |
Królewska Łada 2103 |
 |
Trójka jest jeżdżącym dowodem na to jak dupnym samochodem jest nasz Fiat 125p |
 |
Podczas, gdy robiliśmy zdjęcia trójce znienacka zajechała dojechana jedynka... |
 |
Z dwójką emerytów na pokładzie |
 |
Kolejna jedynka. To bardzo solidne fury, sporo z nich pomimo tragicznego wizualnego stanu dalej dziarsko się porusza. Ujeżdżałem kiedyś taką Łajdaczkę 2101 - widać ją na zdjęciu tytułowym |
 |
Rumuński Saab krokodyl |
 |
Starsze ciężarówki Tatry dalej są chętnie używane |
 |
Fajna reklama. Korpus tej bliższej to chyba kolejne Suzuki Carry |
 |
Tu prawie zrobiłem zdjęcie Wartburga 353W Tourista ale spóźniłem się |
 |
A tu prawie zrobiłem zdjęcie Tatry T87 i T97 |
 |
Wracając spotkaliśmy w Nachodzie jeszcze dwa Kaszle |
O jeju ja oszaleje, tylko cudnych skód 742, oglądam wciąż i wciąż ... dziękuje.
OdpowiedzUsuńaha zapomniałem os Felicji ale ona stąpi do Mordoru ramię ramię z Favoritami ... dzięki za te kodovki, dzięki, popłakany jestem ze szczęscia i proszę o więcej ...
OdpowiedzUsuńAch! tyle fajnych zdjęć, szczególnie podoba mi się seria "prawie".
OdpowiedzUsuńA szczegółowo: Rapidy robią robotę i cieszą oczy jak ten niebieski, albo błękitny/morski Trabant. Ładzianka ma tylko powierzchowne uszkodzenia, nie takie jak np. Czarny Rycerz ze "Świetego Graala";-))))
Od "Rumuńskiego Krokodyla" prawie spadłem z krzesła.
A ta druga krowa to normalnie Kia Pregio, czyli przeliftowana Mazda E.
Ale ten Wartburg Tourist naprawdę tam jechał, zółty był skubany.
UsuńNie no zrobiłeś mi ochotę na 1036 oglądniecie MP Graala:)
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNiektóre Skodovki wyglądają jakby właśnie vystupily z bazin... A z tego wszystkiego poproszę Trabanta. Tego pierwszego. Ależ ja do niego pałam.
OdpowiedzUsuńŁada to zmodyfikowany licencyjny Fiat 124, a 125p pochodzi z hybrydy Fiata 1300/1500 oraz 125. Co ciekawe Fiat 124 był o "oczko" niżej niż 125, a jednak właśnie Łada była lepsza od 125p, lepiej wykonana, miała lepsze rozwiązania konstrukcyjne (które wynikały też z modyfikacji, jakie zostały wprowadzone przez ruskich).
OdpowiedzUsuń